maanantai 19. joulukuuta 2016

Blogitehtävä 2

Valitsin Felixin ketsuppimainoksen. "Felix tuntee suomalaisten maun."

 Mainonnalla pyritään luomaan tuotteelle brändiä, sekä edistämään kilpailua. On mainostettava, jotta tavoitetaan uusia kuluttajia. Tuotteen on oltava laadukas, ja vastattava mainosta, jotta se ostetaan uudestaan. Myyminen on taitolaji, niin myös mainonta. 
      Felixin muutaman vuoden takainen ketsuppimainos puhuttelee meitä suomalaisia tosiasioilla ja nokkelilla tilastoilla, kuitenkin hienotunteisesti ilmaistuna. Tilastoilla keskitytään kertomaan suomalaisten yleisimpiä nimiä ja tapoja, joita ei välttämättä tule koskaan sen kummemmin ajateltua. Jokainen unelmoi lottovoitosta, jokainen on varmasti kuullut nimen Korhonen. Felix on hyvin pitkäaikainen yritys, ja tuo kauniin punainen purkki on vuodesta toiseen kuulunut suomalaisten ruokapöytäään. Mainoksella hauskasti haetaan hyvin perinteikästä linjaa, kuinka ketsuppi on myös osa meitä suomalaisia. 
      Mainosta jää mielellään katsomaan, ei raivostuttavaa musiikkia taustalla, tai yli-innokasta mainosmiestä selostamassa tuotteen ominaisuuksista. Lempeä, monille suomalaisille tuttu naisääni on hyvin miellyttävää kuunneltavaa. Rauhallinen, ei liian hyökkäävä mainos missä lupailtaisiin liikoja. Miljöö, sekä mainoksessa näkyvät ihmiset ovat aivan tavallisia, juuri oikeita mainostamaan tätä tuotetta. Vanhoja, nuoria, tuote halutaan viedä jokaiseen kotiin. Suomessa asuvat ulkomaalaiset saattavat olla eri mieltä. Mainos korostaa hyvin paljon suomalaisuutta, jolloin rasistikortin esille ottaminen ei yllätä. 
      Mielestäni mainos on yksinkertaisuudessaan erittäin hyvä, mieleenpainuva. Ihastuin mainokseen kokonaisuutena ja aion ostaa jatkossakin Felixiä. 

Susanna 
   

https://youtu.be/FQAyfEXfdpk       

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti